© Alfredo Zinola

Alfredo Zinola (Italia) Other Other World – Performance for a classroom
Til hverdags er klasserommet et praktisk og funksjonelt organisert sted. Alle tingene, ryggsekker, pulter, penner og bøker brukes raskt og målrettet.
Hva med å stoppe opp et lite øyeblikk og se nøyere på tingene i rommet?
En mulighet til å se det i et annet lys er å se hvordan klasserommet ser ut når barna ikke er til stede. For å gjøre dette må vi stoppe opp litt, distansere oss selv, sitte i utkanten av rommet og prøve å se det i et annet perspektiv. I et slikt øyeblikk kan vi kanskje evne å legge merke til sporene fra leirplassen stolene ble organisert som kvelden i forveien..
Other World er en invitasjon til å senke deg ned i klasserommet på samme måte som du ser ned i et akvarium.
Other World forsøker altså å gjøre et estetisk eksperiment som kan forandre barnas opplevelse av sitt daglige sted. Skolen er et veldig kodet miljø, der alle vet hva de kan forvente og hvordan man skal oppføre seg i alle situasjoner. Måten barna oppfatter sine omgivelser på, og seg selv i dem, influerer på hvordan de utvikler sin personlighet. Målsetningene med dette prosjektet er å skape en immersive forestilling som utfordrer klasserommets miljø, gjennom å transformere det til et ekstraordinert sted.
Vis tidligere forestillinger
Foto: Abigail Conway
Hva med å stoppe opp et lite øyeblikk og se nøyere på tingene i rommet?
En mulighet til å se det i et annet lys er å se hvordan klasserommet ser ut når barna ikke er til stede. For å gjøre dette må vi stoppe opp litt, distansere oss selv, sitte i utkanten av rommet og prøve å se det i et annet perspektiv. I et slikt øyeblikk kan vi kanskje evne å legge merke til sporene fra leirplassen stolene ble organisert som kvelden i forveien..
Other World er en invitasjon til å senke deg ned i klasserommet på samme måte som du ser ned i et akvarium.
Other World forsøker altså å gjøre et estetisk eksperiment som kan forandre barnas opplevelse av sitt daglige sted. Skolen er et veldig kodet miljø, der alle vet hva de kan forvente og hvordan man skal oppføre seg i alle situasjoner. Måten barna oppfatter sine omgivelser på, og seg selv i dem, influerer på hvordan de utvikler sin personlighet. Målsetningene med dette prosjektet er å skape en immersive forestilling som utfordrer klasserommets miljø, gjennom å transformere det til et ekstraordinert sted.
Medvirkende:
Alfredo Zinola, Konsept, Koreograf, Utøver
Anne-Hélène Kotoujansky, Utøver
Marek Lamprecht, Lys
Micaela Kühn Jara, Kreativ produsent
Dato | Tid | Sted | Billetter |
---|---|---|---|
25.05.2021 | 1200 | Stamsund, Lofoten | |
27.05.2021 | 1200 | Stamsund, Lofoten |
Vis tidligere forestillinger

Multiplié dansefestival, Trondheim
20. – 25. april - AVLYST
Stamsund Teaterfestival
25. - 29. mai
Ravnedans, Kristiansand
28. juni - 3. juli
Kortreist Dansefestival, Inderøy
8. - 10. oktober
CODA Dancefest, Oslo
20. - 30. oktober